Holandsko

Takže už ve středu 13.8.08 jedeme do Holandska. Já, Adrianka, její sestřička Lucka a Michal alias "Srna". Jedem na 4 dny. Ubytování v ubytovně pro skláře, cesta autem Kia, tmavá žlutá. Plán - Sev.moře, Amsterodam, Utrecht, mlýny a atd.

Do Leerdamu (kde je ubytování) dorážíme ve čt. v 9:40. Cesta přes Německo byla dlouhá, ale bez problémů. Na bytě pro skláře nás tak brzo nečekají, takže trochu překvápko pro rozespalýho Kubu, který se s námi seznamuje holandským modelem. Kuba tady dělá brusiče skla a už je tady snad měsíc a ještě pár tejdnů si tu pobude. Všichni co tu takto jsou, dělají ve sklárně v Leerdamu, kde ukazují svou práci lidem - on-line, live.
Brusič Kuba

Abych se vrátil k tomu ubytování. Tak není to ubytovna, ale panelák jak kráva a v něm je jeden byt, kterej skláři z Čech, ale i odjinud využívají. Byt je v 5 patře (tuším, sem to nepočítal), takže tu máme super výhled na rovinku kolem.
Takže skoro celej ctvrtek spíme a povalujeme se, jak jsme unavení z cesty.Akorát k večeru razíme do coffeshopu. Tam maj na LCD TV nabídku hůla. Čumim jak puk a kupuju si Afgan, Aiya a nějakej skunk za 25E. Za 3 je sleva, jinak je sakl za 10E. Dobrý,užíváme si coffe a ja sem chvíli na netu, zase. Pak už jenom vínko na bytě.

Pátek
Náš hrad a Adrianka a Sev.moře

Ráno se budíme v 10:00 NTN, a pak jedeme k severnímu moři, směrem na Den Haag. V moři, které má písečné, velmi pozvolné pláže se koupe pár lidiček a já. Zbytek naší výpravy je moc zimomřivej. Mě přijde, že je stejně teply jako letos v červnu v IT. Dáváme si menší procházku po pláži. Stavím s Adriankou hrad z písku, kterej nám pak rozboří extra rychlej příliv (ten mimochodem útočí i na cíga Srny, takže pak hulí slaný luckyny). Pak ještě vylejzáme na hráz, která odděluje Holandsko od potopy a to jsme asi nejvejš, co to jde tady. Tady jsem vyfotiltuhle fotku.
Madurodam

Pak jedeme do Madurodamu, kde je zmenšenina skoro všech holandských architektonických děl, staveb, lodí, vlaků, mlýnů,aut, vrtulníků u lidí. Většina se hejbe a funguje jako naživo. Stavidla přepouští vodu a lodě se přes ne plaví jak ve skutečnosti, zvedají se železniční mosty, auta drandí po dálnici. Fotbalovej stadion je narvanej lidma, ale ty jediní se nehýbají. V kanálech plavou odrzlí a zvyklí kapři. Zahradník zde odvádí skvělou práci, takže keříky a keře vypadají jako stromy. Vstup stojí 13E, ale opravdu to stojí za to. Pak už se vracíme do Leerdamu. Tam zas brka, trochu alko a spát.

Sobota
Spíme ještě déle než kdy jindy. Takže do Amsterodamu vyrážíme až někdy ve 12:00. Tam dorážíme v 13:00 a kdesi na předměstí parkujeme u jakéhosi jezera, ne zrovna čistého. Bloudíme na autobusovou zastávku. Pak zjišťujeme polohu a pro jistotu zapínáme GPS. Razíme si to několik km do centra, ale to se nám nějak vyhýbá, takže se tam můžeme jet kouknout ještě jednou. No, ale kostel jsme viděli, park jako 100násobná Kampa. Taky hafo krámků tureckýho, indického a jiného cizokrajného vzezření. Děláme menší nákup v Albert Hein a fičíme zpátky s nohama uťapanýma do krve. V Leerdamu jsme v 19:30. Kofík, nákup jídla, pokec ve sklárně a noční procházka po Leerdamu. (na náměstí maj skleněný kostky se svítícíma neonama..viz.foto) Usínáme kolem 12 a to proto, že domů chceme vyrazit už v 4:00

Neděle
Ne,,tak zase zaspáváme a vyrážíme až v 7:00. Celou tu štreku řídí Srna a my většinou spíme. PO 8 hod. a 820 Km jsme v Praze. Rozdělení suvenýrů, poslední společné bréco a Lucka s Michalem jedou do Novýho Boru. No a to je konec.